Wszystkie modele objęte programem ekobonusów i zachęt
Mobilność elektryczna
Wszystko, co musisz wiedzieć o elektrycznej mobilności w wydaniu Fiata.
Chcesz dowiedzieć się więcej o zachętach i ekobonusie?
FAQ
FAQ
Czas ten różni się w zależności od modelu, ale średnio naładowanie akumulatora do 80% jego pojemności zajmuje około 30 minut.
Zasięg różni się w zależności od modelu, ale można przyjąć, że na jednym ładowaniu samochód elektryczny może przejechać średnio do 320 km w cyklu mieszanym i jeszcze więcej w cyklu miejskim.
Tak, jest całkowicie bezpieczna. Samochody elektryczne, ich okablowanie, złącza i gniazda ładowania, są projektowane pod kątem odporności na wszelkie warunki atmosferyczne, w tym dostanie się wody pod elementy nadwozia.
Stacja ładowania to element infrastruktury dostarczający energii do ładowania akumulatora trakcyjnego samochodu elektrycznego. Można mieć własną stację zamontowaną w domu lub korzystać z publicznych stacji ładowania w mieście.
Jest to ładowanie z większą mocą (zasadniczo powyżej 22 kW) niż powolne ładowanie prądem przemiennym. Z wyjątkiem niektórych modeli, takich jak Renault Zoe, szybkie ładowanie odbywa się prądem stałym. W takim trybie akumulatory trakcyjne typowego samochodu elektrycznego można naładować w ciągu jednej do dwóch godzin.
Posiadanie samochodu elektrycznego wiąże się z wieloma korzyściami. Jedną z nich jest możliwość wjazdu do stref ograniczonego ruchu – nawet takich, gdzie obowiązuje zakaz wjazdu innych samochodów.
Informacje na temat zachęt, w tym krajowych i lokalnych dopłat do zakupu pojazdu oraz ulgowych lub zerowych stawek opłat za parkowanie, mogą się zmieniać w czasie. Zachęcamy do weryfikacji aktualnych informacji w ogólnodostępnych źródłach informacyjnych lub u najbliższego Dealera.
Mechanika samochodu elektrycznego, w tym silnika i układu przeniesienia napędu, jest znacznie prostsza w porównaniu z tradycyjnym samochodem, ponieważ w samochodzie elektrycznym jest mniej podzespołów i płynów eksploatacyjnych wymagających uzupełniania. Hamowanie rekuperacyjne powoduje, że nawet hamulce są eksploatowane mniej intensywnie niż w tradycyjnych samochodach.
Jako pojazdy nieemitujące zanieczyszczeń, samochody elektryczne mogą swobodnie wjeżdżać do stref ograniczonego ruchu w miastach. Jednak wcześniej trzeba wystąpić do właściwych władz lokalnych o stosowne zezwolenie.