Ekobonus i 
zachęty dla kupujących

Dowiedz się więcej o różnych krajowych i lokalnych ekobonusach i zachętach dla nabywców samochodów elektrycznych.

Wszystkie modele objęte programem ekobonusów i zachęt

Wszystkie modele
100% elektryczne
Modele hybrydowe
Samochody miejskie
Nowy Fiat 600
100% elektryczne
Hybrydowy
500e
100% elektryczne
500
Hybrydowy
Panda
Hybrydowy
Tipo
Hybrydowy
Nowy Fiat 600
100% elektryczne
Hybrydowy
500e
100% elektryczne
500
Hybrydowy
Panda
Hybrydowy
Tipo
Hybrydowy
Nowy Fiat 600
100% elektryczne
Hybrydowy
500e
100% elektryczne
500
Hybrydowy
Panda
Hybrydowy

* Celem tego kalkulatora jest przybliżone oszacowanie ewentualnych zachęt i ulg podatkowych związanych z zakupem osobowego samochodu elektrycznego. Wyświetlana wartość jest sumą zachęt/ulg podatkowych przewidzianych przez prawo krajowe i/lub przepisy lokalne, obliczoną z uwzględnieniem wprowadzonego kodu pocztowego. Informacje dotyczące ważności i dostępności zachęt i ulg podatkowych oraz spełnienia kryteriów uprawniających do ubiegania się o takie korzyści należy zawsze zweryfikować na odpowiednich stronach internetowych władz lokalnych i krajowych. Dane w kalkulatorze są aktualizowane w odstępach miesięcznych. Dokładna wartość zachęt/ulg podatkowych przewidzianych przez przepisy krajowe będzie dostępna przy składaniu zamówienia w wybranych placówkach dealerskich. Zachęty, ulgi w podatkach lokalnych oraz ekobonus na samochody są dostępne na wniosek klienta.

Mobilność elektryczna

Wszystko, co musisz wiedzieć o elektrycznej mobilności w wydaniu Fiata.

    

FAQ

FAQ

Czas ten różni się w zależności od modelu, ale średnio naładowanie akumulatora do 80% jego pojemności zajmuje około 30 minut.​

Zasięg różni się w zależności od modelu, ale można przyjąć, że na jednym ładowaniu samochód elektryczny może przejechać średnio do 320 km w cyklu mieszanym i jeszcze więcej w cyklu miejskim.​

Tak, jest całkowicie bezpieczna. Samochody elektryczne, ich okablowanie, złącza i gniazda ładowania, są projektowane pod kątem odporności na wszelkie warunki atmosferyczne, w tym dostanie się wody pod elementy nadwozia.​​

Stacja ładowania to element infrastruktury dostarczający energii do ładowania akumulatora trakcyjnego samochodu elektrycznego. Można mieć własną stację zamontowaną w domu lub korzystać z publicznych stacji ładowania w mieście.

Jest to ładowanie z większą mocą (zasadniczo powyżej 22 kW) niż powolne ładowanie prądem przemiennym. Z wyjątkiem niektórych modeli, takich jak Renault Zoe, szybkie ładowanie odbywa się prądem stałym. W takim trybie akumulatory trakcyjne typowego samochodu elektrycznego można naładować w ciągu jednej do dwóch godzin.​

Posiadanie samochodu elektrycznego wiąże się z wieloma korzyściami. Jedną z nich jest możliwość wjazdu do stref ograniczonego ruchu – nawet takich, gdzie obowiązuje zakaz wjazdu innych samochodów.​

Informacje na temat zachęt, w tym krajowych i lokalnych dopłat do zakupu pojazdu oraz ulgowych lub zerowych stawek opłat za parkowanie, mogą się zmieniać w czasie. Zachęcamy do weryfikacji aktualnych informacji w ogólnodostępnych źródłach informacyjnych lub u najbliższego Dealera.

Mechanika samochodu elektrycznego, w tym silnika i układu przeniesienia napędu, jest znacznie prostsza w porównaniu z tradycyjnym samochodem, ponieważ w samochodzie elektrycznym jest mniej podzespołów i płynów eksploatacyjnych wymagających uzupełniania. Hamowanie rekuperacyjne powoduje, że nawet hamulce są eksploatowane mniej intensywnie niż w tradycyjnych samochodach.​

Jako pojazdy nieemitujące zanieczyszczeń, samochody elektryczne mogą swobodnie wjeżdżać do stref ograniczonego ruchu w miastach. Jednak wcześniej trzeba wystąpić do właściwych władz lokalnych o stosowne zezwolenie.