
Poznaj hybrydowe Fiaty
W samochodzie hybrydowym tradycyjny silnik spalinowy jest wspierany przez jeden lub dwa silniki elektryczne. Silnik elektryczny i silnik spalinowy pracują równolegle, by dostarczyć więcej mocy na przykład w trakcie przyspieszania.

Lżejsze i oszczędniejsze materiałowo
Samochody hybrydowe marki Fiat są produkowane z lżejszych materiałów. Dotyczy to zwłaszcza silnika benzynowego, który nie jest jedynym źródłem mocy w samochodzie, ponieważ wspiera go silnik elektryczny. Pozwala to jeszcze lepiej zoptymalizować osiągi samochodu.

Brak konieczności ładowania
Akumulatory we wszystkich modelach hybrydowych Fiata są ładowane przez hamowanie rekuperacyjne, czyli podczas zmniejszania prędkości i podczas hamowania. Oznacza to, że nie trzeba się nawet zatrzymywać, aby doładować akumulator.
To korzystne dla kierowcy i dla środowiska.
Żadnych ograniczeń*
Samochody elektryczne mogą swobodnie wjeżdżać do stref ograniczonego ruchu w miastach.
Niższe koszty
Ładowanie samochodu elektrycznego jest znacznie tańsze od tankowania paliwa.
Łatwość prowadzenia
Elastyczne przyspieszanie bez hałasu.
Obsługa techniczna
Przeglądy i naprawy są znacznie prostsze ze względu na mniejszą liczbę podzespołów i mniej płynów eksploatacyjnych wymagających uzupełniania.
* W celu uzyskania prawa swobodnego/bezpłatnego wjazdu do stref ograniczonego ruchu należy wystąpić ze stosownym wnioskiem do władz lokalnych.
Poznaj także zalety posiadania elektrycznego samochodu marki Fiat
Często zadawane pytania na temat mobilności elektrycznej
Czas ładowania różni się w zależności od modelu, ale średnio naładowanie akumulatora do 80% jego pojemności zajmuje około 30 minut.
Zasięg różni się w zależności od modelu, ale można przyjąć, że na jednym ładowaniu samochód elektryczny może przejechać średnio do 320 km w cyklu mieszanym i jeszcze więcej w cyklu miejskim.
Tak, jest całkowicie bezpieczna. Samochody elektryczne, ich okablowanie, złącza i gniazda ładowania, są projektowane pod kątem odporności na wszelkie warunki atmosferyczne, w tym dostanie się wody pod elementy nadwozia.
Stacja ładowania to element infrastruktury dostarczający energii do ładowania akumulatora trakcyjnego samochodu elektrycznego. Można mieć własną stację zamontowaną w domu lub korzystać z publicznych stacji ładowania w mieście.
Jest to ładowanie z większą mocą (zasadniczo powyżej 22 kW) niż powolne ładowanie prądem przemiennym. Z wyjątkiem niektórych modeli, takich jak Renault Zoe, szybkie ładowanie odbywa się prądem stałym. W takim trybie akumulatory trakcyjne typowego samochodu elektrycznego można naładować w ciągu jednej do dwóch godzin.
Posiadanie samochodu elektrycznego wiąże się z wieloma korzyściami. Jedną z nich jest możliwość wjazdu do stref ograniczonego ruchu – nawet takich, gdzie obowiązuje zakaz wjazdu innych samochodów.
Informacje na temat zachęt, w tym krajowych i lokalnych dopłat do zakupu pojazdu oraz ulgowych lub zerowych stawek opłat za parkowanie, można znaleźć na xxxx.
Mechanika samochodu elektrycznego, w tym silnika i układu przeniesienia napędu, jest znacznie prostsza w porównaniu z tradycyjnym samochodem, ponieważ w samochodzie elektrycznym jest mniej podzespołów i płynów eksploatacyjnych wymagających uzupełniania. Hamowanie rekuperacyjne powoduje, że nawet hamulce są eksploatowane mniej intensywnie niż w tradycyjnych samochodach.
Jako pojazdy nieemitujące zanieczyszczeń, samochody elektryczne mogą swobodnie wjeżdżać do stref ograniczonego ruchu w miastach. Jednak wcześniej trzeba wystąpić do właściwych władz lokalnych o stosowne zezwolenie.