Samochody hybrydowe

Świetny sposób na dotarcie do celu: z mniejszą emisją CO2

Poznaj hybrydowe Fiaty

W samochodzie hybrydowym tradycyjny silnik spalinowy jest wspierany przez jeden lub dwa silniki elektryczne. Silnik elektryczny i silnik spalinowy pracują równolegle, by dostarczyć więcej mocy na przykład w trakcie przyspieszania.

Lżejsze i oszczędniejsze materiałowo

Samochody hybrydowe marki Fiat są produkowane z lżejszych materiałów. Dotyczy to zwłaszcza silnika benzynowego, który nie jest jedynym źródłem mocy w samochodzie, ponieważ wspiera go silnik elektryczny. Pozwala to jeszcze lepiej zoptymalizować osiągi samochodu.

Brak konieczności ładowania

Akumulatory we wszystkich modelach hybrydowych Fiata są ładowane przez hamowanie rekuperacyjne, czyli podczas zmniejszania prędkości i podczas hamowania. Oznacza to, że nie trzeba się nawet zatrzymywać, aby doładować akumulator.

To korzystne dla kierowcy i dla środowiska.​

Żadnych ograniczeń*​

Samochody elektryczne mogą swobodnie wjeżdżać do stref ograniczonego ruchu w miastach.

Niższe koszty​

Ładowanie samochodu elektrycznego jest znacznie tańsze od tankowania paliwa.

Łatwość prowadzenia​

Elastyczne przyspieszanie bez hałasu.

Obsługa techniczna​

Przeglądy i naprawy są znacznie prostsze ze względu na mniejszą liczbę podzespołów i mniej płynów eksploatacyjnych wymagających uzupełniania.

* W celu uzyskania prawa swobodnego/bezpłatnego wjazdu do stref ograniczonego ruchu należy wystąpić ze stosownym wnioskiem do władz lokalnych.​

 

Wszystkie modele
Elektryczne
Hybrydowe
Auta miejskie
Nowy Fiat 600
Elektryczne
Hybrydowe
500e
100% elektryczne
Panda
Hybrydowe
Tipo
Hybrydowe
Nowy Fiat 600
Elektryczne
Hybrydowe
500e
100% elektryczne
Panda
Hybrydowe
Tipo
Hybrydowe
Nowy Fiat 600
Elektryczne
Hybrydowe
500e
100% elektryczne
Panda
Hybrydowe

Często zadawane pytania na temat mobilności elektrycznej


 

Czas ładowania różni się w zależności od modelu, ale średnio naładowanie akumulatora do 80% jego pojemności zajmuje około 30 minut.​


 

Zasięg różni się w zależności od modelu, ale można przyjąć, że na jednym ładowaniu samochód elektryczny może przejechać średnio do 320 km w cyklu mieszanym i jeszcze więcej w cyklu miejskim.​


 

Tak, jest całkowicie bezpieczna. Samochody elektryczne, ich okablowanie, złącza i gniazda ładowania, są projektowane pod kątem odporności na wszelkie warunki atmosferyczne, w tym dostanie się wody pod elementy nadwozia.​


 

Stacja ładowania to element infrastruktury dostarczający energii do ładowania akumulatora trakcyjnego samochodu elektrycznego. Można mieć własną stację zamontowaną w domu lub korzystać z publicznych stacji ładowania w mieście.


 

Jest to ładowanie z większą mocą (zasadniczo powyżej 22 kW) niż powolne ładowanie prądem przemiennym. Z wyjątkiem niektórych modeli, takich jak Renault Zoe, szybkie ładowanie odbywa się prądem stałym. W takim trybie akumulatory trakcyjne typowego samochodu elektrycznego można naładować w ciągu jednej do dwóch godzin.​


 

Posiadanie samochodu elektrycznego wiąże się z wieloma korzyściami. Jedną z nich jest możliwość wjazdu do stref ograniczonego ruchu – nawet takich, gdzie obowiązuje zakaz wjazdu innych samochodów.​


 

Informacje na temat zachęt, w tym krajowych i lokalnych dopłat do zakupu pojazdu oraz ulgowych lub zerowych stawek opłat za parkowanie, można znaleźć na xxxx​.


 

Mechanika samochodu elektrycznego, w tym silnika i układu przeniesienia napędu, jest znacznie prostsza w porównaniu z tradycyjnym samochodem, ponieważ w samochodzie elektrycznym jest mniej podzespołów i płynów eksploatacyjnych wymagających uzupełniania. Hamowanie rekuperacyjne powoduje, że nawet hamulce są eksploatowane mniej intensywnie niż w tradycyjnych samochodach.​


 

Jako pojazdy nieemitujące zanieczyszczeń, samochody elektryczne mogą swobodnie wjeżdżać do stref ograniczonego ruchu w miastach. Jednak wcześniej trzeba wystąpić do właściwych władz lokalnych o stosowne zezwolenie.